AUTOSZERVÍZ * GUMISZERVÍZ

Olajcsere, intervallum szerviz

Gyári előírásoknak megfelelő munkafolyamatokkal elvégezzük a gépjárműve időszakos km szervizeléseit.
Amennyiben romlik az olaj kenőképessége, úgy növekszik a belső súrlódás és a hőmérséklet emelkedik. Ennek hatására az olaj megég, kokszosodik, iszaposodik. Az olajiszap és a koksz hatására a dugattyúgyűrűk besülnek. Az iszap hatására az olajcsatornák beszűkülnek, eltömődnek. Drasztikusan romlik a kenés és a hőelvezetés. A besült dugattyúgyűrűk mellett a forró kipufogógázok lefújnak a karterbe égetve az olajat... és ez a folyamat kezdődik elölről újra és újra mindaddig, amíg a motor bírja. Hidrotőkés motoroknál – pl. az Opelnél – a hidrotőke a szelephézagot állítja. Ha eliszaposodik, kb. 70.000-80.000 Ft-ba kerül a cseréje. A garantáltan jó minőségű olaj és a gyenge minőségű olaj közötti megtakarítás csak a felét fedezi a javítási költségnek. Az iszapos motor a katalizátort és a lambdaszondát károsítja, nem beszélve a megnövekedett üzem-anyag fogyasztásról. A dízel üzemű autóknál a rossz porlasztásból adódó koromképződés is hasonló problémát okoz. Ezért van nagyon nagy jelentősége a gyártók által előírt motorolaj használatának.

Motorolajokkal szembeni elvárás

Korrózió védelem, az oxigén távoltartása
Alacsony legyen a párolgása
Csökkentse a súrlódást
Üzemanyag takarékosság – FE (fuel economy) főleg kis hengerűrtartalmú motoroknál alkalmazzák
Növekvő olajcsere periódusok – nagyobb teljesítményű olajokra van szükség
Oldja és lebegtesse a motorban keletkező szennyeződést – olajcsere alkalmával a szennyeződés kiürül a motorból
Legyen jó a hőelvezető képessége
Ne károsítsa a katalizátort
Ne habosodjon
Utántölthető legyen – hosszabb csereperiódus alatt több olaj fogy
Jó nyírási tulajdonsággal rendelkezzen
Ne savasodjon – magas kéntartalom a töredékére csökkenti a csere-periódust
 



Az olajcseréről általában:

1993 után az összes autóba megfelelő minőségű a 10W40 fél szintetikus olaj
1999 után minden autóba az 5W40 szintetikus olaj a megfelelő
A csere előtt a gyártó előírásait minden esetben be kell tartani.

2005-től EURO 4-es dízel részecskeszűrős autóba csak SAPS (SA-szulfátos hamu, P-foszfor, S-kén) jelölésű alacsony kén, foszfor és hamu tartalmú olaj önthető.

Miért fontos ez az olaj?

A motorolaj szulfátos hamu tartalma dugulásokat okoz a DPF szűrőben (Diesel Partikular Filter), azaz dízel korom részecskeszűrőben. Ez lefojtja a motort, amely üzemanyag fogyasztás növekedéséhez és a teljesítmény csökkenéséhez vezet.

Fontos!

Nem megfelelő motorolaj használatával 200.000 km-ről 60.000 km-re is lecsökkenhet a részecske-szűrő élettartama.

A motorolaj az egyik legolcsóbb és a legfontosabb "alkatrésze" a gépkocsinak.

Aki hosszabb ideig szeretné használni az autóját, annak érdemes fokozott figyelmet szentelnie az olajcserékre. Az autógyártók közlik a normál és a fokozott igénybevétel melletti (városi, rövid utak) intervallumot.


Javaslatunk
Ha az alábbi tüneteket észleli gépkocsiján, keressen fel bennünket:

Az alábbi egyszerű tesztet Ön is el tudja végezni gépkocsiján (csak benzines autónál igaz) – forró motorral vigyázni! Ha az olajbetöltő sapkát leveszi, és a szelepfedél alá nyúl az ujjával, és szemcsés, vagy fogkrém állagú krémet talál, akkor ez az alábbi hibákból adódik:

Nem a megfelelő minőségű olaj került a gépkocsijába (pl. szintetikus helyett ásványi olaj, amely megég!)
Nem a megfelelő időben történt a csere (pl. 10-20.000 km-rel többet futott a gépkocsi az olajjal)
Rendszeresen sportosan használták az autót (pl. ha benéz a szelepfedél alá, akkor a barnulás nyomok a használatra utalnak: optimális esetben akár 300-400.000 km-nél is fém tiszta a felület)

Az oldal sütiket használ a felhasználói élmény fokozása céljából. Az oldal böngészésével elfogadja ezt. További információkért kattintson